CHENTA-HATI-SAYA

Khamis, 8 Mac 2012

~ KERANA DIRIKU BEGITU BERHARGA ~

Assalamualaikum....

Hari ni 8/3/12 merupakan Hari Wanita Sedunia..Cuaca kat luar pon sepanjang arini mendung je..lagipun aku nite duty so waktu siang banyak masa dihabiskan dengan tido aje..Balik kije pagi tadi dalam keadaan jalan yg masih lembab sebab hujan turun sepanjang mlm tadi..dalam atiku ni da terdetik "syokkkk habis kalo dpt tido time sejuk2 ni..huhuhu.."
Hari ni aku tido lewat sikit..selalu kul 8 pagi da nyenyak da..tapi arini bakal kakak ipar aku a.k.a kak zura nak tumpang lepak umah aku sebab family angkat die ade hal..so aku pon lepas je balik dari kije terus singgah kat gerai makcik jual nasi lemak kat simpang hospital ni nak beli kueh..almaklom lah malam tadi aku kije,jadi tak dan la nak buat kueh pagi2 eh..beli lagi senang..
Sebaik sampai je rumah,hujan da mule turun renyai2..Cat aku Lulu,dari pintu pagar lagi da dengar suara dia mengeow je..mungkin lapar kot..sejuk2 camni memang perot berkeroncong jew..hahaha..tapi Lulu sejak nak membesar ni,memang kuat makan..dah bertambah gumuk badan die..tapi aku suke..nampak comel sangat..
Lepas je bagi lulu aku makan..aku pon siap2 buat air sebab kejap lagi kak zura nak datang umah..sebaik kak zura datang umah,gosip2 sikit ngan die pastu  mata aku da start mengantok sangat da..terlelap dan tak ingat kul bape aku tido da...sedar2 dah dekat kul 3pm..tengok kat luar kak zura da bersiap nak pegi kije da..
Tak lama pastu hubby aku pulang..die suh aku bersiap dan ajak aku pegi makan luar...aikkk ??? baru nak start masak nasi..tapi tak jadi sebab hubby cakap arini tak perlu masak so kite makan kat luar je...hubby aku cakap " arini kan ari wanita so kite celebrate la sikit utk awk"...hehehehe..kelakar wey..tapi best jugak sebab my hubby suh pilih tempat mane nak makan...ermmm aku ni tak reti sangat nak pilih tempat makan yang best2 ni..janji sedap dan perut kenyang da cukup bagoss...
tapi aritu aku teringin nak makan pizza hut..jadi aku pilih la nak mkn pizza je..walaupon biase2 je tapi aku rase amat bermakna sebab bukan selalu dapat kejutan camni(cuti dari memasak..hehehe)..buat hubbyku yang tersayang..time kasih kerana menghargai diriku sebagai seorang wanita...Aku rase terlalu bahagia kerana diriku begitu berharga...wallahwey..so sweet ! =)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan